W dniach od 6 do 8 grudnia, na ulicach Warszawy będą miały miejsce intensywne prace drogowców. Wymiana nawierzchni asfaltowej zaplanowana jest na Al. Krakowskiej oraz Al. Komisji Edukacji Narodowej. Zmiany te wpłyną na organizację ruchu drogowego – obowiązywać będą objazdy dla autobusów miejskich oraz pojazdów osobowych.

Prace drogowe powrócą do Al. Krakowskiej, gdzie w ostatnim okresie koncentrowały się na jezdni prowadzącej do centrum miasta. Teraz, jednak drogowcy skupią się na jezdni w stronę granic miasta. Od piątkowego wieczoru, o godzinie 22:00, rozpocznie się frezowanie odcinka od ul. Łopuszańskiej do ul. Komitetu Obrony Robotników. W tym czasie prawy i środkowy pas ruchu będą nieprzejezdne, a jazda będzie możliwa jedynie lewym pasem. Wyjazd z ulic Geologicznej i Łobeskiej na Al. Krakowską będzie niemożliwy, podobnie jak skręt w lewo z Al. Krakowskiej w ul. Komitetu Obrony Robotników. Pełna przejezdność jezdni zostanie przywrócona w poniedziałek, 9 września, o 4:00 rano. .

Na Al. Komisji Edukacji Narodowej, Zarząd Dróg Miejskich przystąpi do remontu drugiej jezdni. Wcześniej w tym roku, drogowcy zakończyli prace na jezdni prowadzącej w kierunku Dolny Służewieckiej. Prace na drugiej jezdni rozpoczną się także w piątek, 6 grudnia, o godzinie 22:00 i potrwają do poniedziałku 9 grudnia, do godziny 5:00. W tym czasie będzie zamknięty odcinek od skrzyżowania z ul. Gandhi do ronda Krahelskiej. Objazd wyznaczono ulicami Gandhi, Cynamonową lub Dereniową. Autobusy linii 217 oraz nocne linie N86 ominą utrudnienia korzystając z trasy przez ulice Gandhi i Dereniową do Płaskowickiej.

Chociaż jest już grudzień, warszawskie ekipy remontowe nadal są aktywne pomimo niesprzyjającej pogody. Dzięki technologiom stosowanym przez drogowców, możliwe jest frezowanie starej nawierzchni oraz układanie nowego asfaltu. Z reguły, wymiana nawierzchni jest realizowana w okresach cieplejszych miesięcy, kiedy temperatura jest dodatnia. To warunek sprzyjający utrzymaniu odpowiedniej temperatury nowo układanej nawierzchni. Obecne warunki pogodowe, z temperaturami powyżej zera, nadal są korzystne dla prac związanych z frezowaniem i asfaltowaniem – wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski.

Prace frezowania są możliwe nawet przy ujemnych temperaturach, ale są technologicznie skomplikowane i droższe. W zimie, w Warszawie prowadzone są przede wszystkim doraźne naprawy uszkodzeń nawierzchni.