Pewna dama, do której ktoś zadzwonił, podając się za bankowego specjalistę i funkcjonariusza policji, stała się ofiarą oszustwa. W wyniku manipulacji przestępców, zleciła wypłatę 25 tysięcy złotych ze swojego rachunku bankowego i wpłacenie ich na konto podane przez zbrodniarzy. Dzięki intensywnej pracy operacyjnej, detektywi z Bemowa namierzyli i aresztowali 43-letniego mężczyznę, podejrzewanego o to przestępstwo. Już zostało mu postawione oficjalne zarzut. Na wniosek prokuratury, sąd zdecydował o tymczasowym aresztowaniu go na okres trzech miesięcy. Pamiętajmy o fundamentalnej zasadzie ograniczonego zaufania – musimy być świadomi, że za telefonem może kryć się każdy!
Fakt oszustwa został zgłoszony w komisariacie bemowskim przez pokrzywdzoną kobietę. Ze swojej relacji wynikało, że otrzymała telefon od mężczyzny, który twierdził, że jest pracownikiem banku i poinformował ją o zagrożeniu dla jej funduszy zgromadzonych na koncie bankowym. Następnie przekazał rozmowę rzekomemu policjantowi, który zalecił jej wpłacenie pieniędzy na „bezpieczne” konto. Dama, wierząc w słowa fałszywego funkcjonariusza, wykonała przelew na 25 tysięcy złotych na wskazane przez niego konto. Gdy zdała sobie sprawę z faktu, że została oszukana, natychmiast powiadomiła prawdziwą policję.
Śledczy z bemowskiego komisariatu podjęli działania mające na celu odnalezienie osoby powiązanej z tym incydentem. Po kilku dniach zatrzymali 43-letniego mężczyznę, podejrzewanego o ten czyn. Przestępca został umieszczony w celi policyjnej.
W wyniku zebrania dowodów, policja postawiła zarzuty mężczyźnie dotyczące udziału w oszustwie. Sąd, na wniosek prokuratora, nakazał tymczasowe aresztowanie mężczyzny na okres trzech miesięcy.
Sprawa jest nadal w toku.
Nadzór nad postępowaniem sprawuje Prokuratura Rejonowa Warszawa-Wola w Warszawie.
Ważne jest pamiętanie o zasadzie ograniczonego zaufania. Jeśli masz wątpliwości co do tożsamości osoby, z którą rozmawiasz przez telefon – czy to policjant, pracownik banku czy ktoś inny – rozłącz się. Następnie zadzwoń na numer alarmowy 112 lub infolinię banku, aby sprawdzić, czy kontakt nie był próbą wyłudzenia informacji.