Doświadczona funkcjonariuszka bielańskiego komisariatu odwiedziła Zespół Szkół nr 49, gdzie przeprowadziła prelekcję skierowaną do uczniów. Jej głównym celem była edukacja młodzieży na temat potencjalnych niebezpieczeństw płynących ze strony Internetu, konsekwencji ryzykownych zachowań oraz problemu przemocy cyfrowej. Istotnym elementem prelekcji było również przypomnienie, jak odpowiednio reagować w sytuacjach zagrożenia.
Policjantka podkreśliła znaczenie wychowania dzieci w duchu bezpieczeństwa, zarówno w domowym zaciszu, jak i w przedszkolu czy szkole. Celem takich spotkań jest zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży na temat ich własnego bezpieczeństwa, uczenie ich radzenia sobie z różnorodnymi sytuacjami zagrożeń oraz informowanie o instytucjach, które oferują pomoc w razie potrzeby. Kierunkiem działań jest kształtowanie wzorców postępowania dla innych oraz przekazywanie zdobytej wiedzy bliskim.
Podczas spotkania w Zespole Szkół nr 48 na ulicy Tołstoja, prelekcja funkcjonariuszki miała na celu uświadomienie uczniom istnienia cyberzagrożeń, niebezpieczeństw wynikających z niewłaściwego korzystania z sieci oraz konsekwencji prawnych takiego postępowania. Młodzież wykazała się aktywnością, a jej zaangażowanie potwierdziły liczne pytania i spostrzeżenia. W trakcie spotkania poruszono temat odpowiedzialności prawnej, bezpiecznych zachowań w sieci oraz konsekwencji ryzykownych działań i przemocy cyfrowej.
Podinsp. Elwira Kozłowska podpowiedziała, jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci. Doradziła zainstalowanie oprogramowania do kontroli rodzicielskiej, pokazanie dziecku pozytywnych stron Internetu oraz rozmowę na temat zasad poruszania się w sieci. Zasugerowała także, by rodzice byli dla swoich dzieci wsparciem i osią kontaktu w sytuacjach zagrożeń cyfrowych. Przekazała informacje o możliwości zgłaszania wątpliwości dotyczących treści w sieci specjalistycznym jednostkom walczącym z cyberprzestępczością oraz przypomniała o konieczności blokowania nieodpowiednich stron. Na koniec, przestrzegła przed nawiązywaniem relacji z osobami poznanych w Internecie, które mogą nie być tym, za kogo się podają.